tisdag 23 mars 2010

Yes we can!

Jag har lärt mig saker. 

1 Jag kan inte kan inte kan inte baka matbröd. Varför vet jag inte. Jag kan inte. Inte ens när jag följer receptet kan jag. Dåligt tycker jag.

2 Ett trött barn ska sova, ett hungrigt barn ska äta, ett vaket barn är vaket.  Så är det, hemligheten bakom föräldraskapet är kläckt. 

3 Städar jag på en gång slipper man städa sen. Sjukt svårt. Verkligen. Men sån är jag, varför göra nu, det man kan låta nån annan göra sen. Men det finns ingen annan. Eller det finns, men det är svårt när en av de andra är en bebis, en tredje är en hund och den fjärde delar samma motto. Han vinner...

4 Man behöver inte alltid koka hela termosen full med kaffe, speciellt inte om det är bara jag som ska dricka. Ja, jag är allvarlig. 

Jag har lärt mig massa fler saker med, men jag kan inte lista alla. Jag kan så himla mycket. 

Ok, nu till det jag inte har lärt mig. 

1 Göra klart saker.

2  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar