måndag 28 februari 2011

Alltid och aldrig

Jag vill ge mina barn allt, därför får dem det. Alla möjligheter jag kan ge dem ger jag dem. Inte bara två. Inte bara rätt eller fel. De får testa, försöka själva, men framför allt får de göra fel!
-Oj vad tokigt det blev, nu vet vi det tills nästa gång.
Aldrig tänker jag skälla på något av mina barn om de försökte men misslyckades, i vad nu än må vara.
Alltid kommer mina barn få vara med i att ta besluten som i slutändan handlar om dem. Men jag kommer ju att hjälpa dem göra sunda, smarta val. Enligt mig. Jag kommer att trycka i mina ungar mina värderingar, eftersom jag gillar mina värderingar. Detta gör alla föräldrar, vare sig de hymlar med det eller ej.
Jag vet att jag har fördomar, det har alla. Mitt jobb är att inte föra över dem på mina barn.

Jag kommer göra allt för att de ska få växa upp och bli allt vad de kan. Jag hoppas att jag kan stötta dem när omvärlden inte tycks förstå, inte håller med.
Alltid kommer de först!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar