torsdag 3 mars 2011

tick tack

Eftersom jag är så pretto och PK så bakar jag mycket under min föräldraledighet (ord är viktigt, jag är föräldraledig, inte mammaledig!), igår bakades det bröd, det gjordes fördeg till ett annat bröd, samt chokladmuffins.

Jag skrev tidigare att jag inte kan baka bröd. Det var en lögn. Eller nä, då var det inte en lögn, jag bara visste inte bättre. Det jag var ganska dålig på var att läsa recept. Bullar kan jag baka i sömnen, och jag tänkte nog helt enkelt att bröd är samma som bullar fast inte så sött och med annan form. Det är det inte. Man måste följa receptet.

Så idag ska jag baka klart brödet jag började på igår, superspännande. Jag väntar på att ugnen ska bli varm så jag kan grädda bröna.

man skulle kunna tro att jag är grym på multitasking, jag har nämligen samtidigt som jag skrivit detta ynkliga inlägg
1 ätit middag
2 bakat bröd
3 ammat typ 4 gånger
4 nattat två barn
5 kollat på halv 8 hos mig
6 pratat i telefon
7 ätit choklad i soffan
fast det är jag inte, det har bara tagit mig 3 timmar att komma hit, så jag känner att det är bra nu, gokväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar