onsdag 6 januari 2010

Diskmanskinen

Vi har det så jävla lyxigt hemma hos oss. Åtminstone för vissa av oss.. Vi besitter nämligen en högklassig, sjukt miljövänlig, och framförallt snygg diskmanskin!
Kalle är hungrig och går ut i köket som är fullt av disk. Hur mannen kan ackumulera så mycket disk på 24 timmar är för mig ett mysterium. Men då kommer han kommer och klappar på mig?!
-Malin jag är huuuuungrig, säger han med sin absolut ynkligaste röst och gör sitt bästa för att tindra alternativt hypnotisera mig med ögonen.
Men jag har ju paxat duschen! (Ja man måste paxa duschen som bebismorsa, antingen det eller så kommer man fortsätta att lukta gårdagens bebisspya.)
Men du är ju så bra på att diska...
Och det stämmer, jag är skitbra på att diska. I varje fall om man ska jämföra med vederbörande. Jag kan städa hela köket inklusive luckor och golv på halva tiden det tar för min Kalle att hälla upp diskvattnet. Fråga mig inte hur men så funderar världen hemma hos oss. Därför diskar jag. Diskmanskinen..
Men å andra sidan har jag det ganska bra jag med. Jag har ju inte lagat mat mer än kanske 3 gånger det senaste året, vilket är ungefär lika många gånger som Kalle har diskat.
Det är nog ganska rättvist ändå..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar