söndag 24 januari 2010

X

För tio år sen var jag 5 år för tio år sen.
Nu, om tio år, är jag trettifem. Trettiofem!
Men om tio år har jag en unge på tio år också.
Och om tio år om tio år så kommer han vara fem år yngre än vad jag är idag.
Jag kommer tycka att det gått alldeles för fort, medans han kommer tycka att det precis börjat.
Och då, för tio år sen för tio år sen, var han bara en liten fjärt som knappt fanns medans jag om tio år om tio år kommer se tillbaka på mig själv för tio år sen för tio år sen som en ung, snygg och pigg nybliven mamma. Jag ska tänka på det, när jag nu i vintermörkret bara ser en åldrandes, grå och trött småbarnamorsa i spegeln.

1 kommentar:

  1. va i helvete Malin hahahahah. Jag läser och läser och har fått tvångstankar om att jag måste klura ut eller åtminstonde hänga med i vafan det var du skrev just nu hahah. sjuuuuuuukt hahahhahahahah jag blir galen. Till och med Fader Forah hade kliat sig i mustashen medans han läste detta :D

    /mr Mårten

    SvaraRadera