måndag 4 januari 2010

ungen kan sova!

Barnet är bra mysigt va! Igår så vaknade jag av att min Otis klappade mig i ansiktet. Jättemysigt. Fast små barn har ju inte riktigt hajjat det där med finmotoriken, så egentligen vaknade jag väl av att barnet sliter mig i näsan och/eller underläppen. Jag slår upp ögonen och ser en tokglad bebis med ett ordentligt tag om sin mammas överläpp samt några hårstrån. Vad ska det bli av barnet? Vi ska iallafall aldrig ha hamster. Jag har hört att om de torterar hamstar som barn blir de gärna någon slags psyko senare i livet. Vad de blir när de torterar mamma vet jag inte.. förmodligen moderat. Åh snälla söta rara Otis, bli inte moderat!
Fast then again, han menade väl inte att tortera, han försökte säkert bara hitta mjölkknappen.

Idag har det inte hänt nåt. Ingenting. Det hände så lite att jag var tvungen att skriva om igår. Men det är en lögn. Det hände massor av saker idag. Otis drog hunden i svansen, sen rullade han över på rygg. Jag har semirensat klädkammaren, nu är bara det mesta kvar. Jag tog en tupplur. Men jag har varit hemma och gått runt i jamasen hela dan, då känns det riktigt ohändelsefullt och tråkigt.
Jag har också tvättat, och bytt ut Otis blöjbrallor för han har vuxit ur de flesta som låg framme.
Nu sover han igen.
Jag väntar på att gubben ska fixa klart käket. Jordärtskockssoppa. Smarr.
Jag har också beställt tygprover från internet, ska sy soffkuddar.

Imorgon ska jag byta kläder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar